MÈTODE CIENTÍFIC (LACASITOS)

                           
                                                     (MÈTODE CIENTÍFIC)


Què he après?

He après que el mètode científic es la forma en que els cientifics utilitzen ideas i informació per a resoldre problemes i contestar preguntes. Tambè he après que el mètode científic consta de cinc passos: plantejar un problema o una pregunta, formular hipòtesis que consisteixen en una suposició, un pàlpite, demostrar la hipòtesi, es a dir, demostrar si la suposició que ens hem plantejat es acertada o no, la conclusió, i per últim formular un altre hipòtesi quan el resultat que haguem obtingut no coincideixi amb la hipòtesi que vam plantear.
Del mètode científic he après que la millor forma de aprendre és amb la pràctica tocant i probant lo que ens ha ensenyat el Cesc en la classe. I una cosa molt important que he après és que el mètode científic ens pot sevir per moltes ocasions de la nostra vida.


Com ho he après?

 Per aprendre que és el mètode científic a més de les explicacións teòriques que ens ha donat el Cesc a la classe també ho he après amb el video que ens va posar el Cesc a la classe del món de Beakman (aquest video explica que és el mètode científic i  plantea la pregunta de si l'aigua salada es conductora de la electricitat i també es plantegin diferents hipòtesis) i finalment hem fet un experiment amb lacasitos per poder practicar-ho i aprendre-lo de una forma més façil i divertida. Per això el Cesc ens ha dividit en grups de unes 6 persones aproximadament i hem fet l'experiment que havia parlat abans.


Abans de fer el experiment, hem repasat el mètode científic:

                   1) Ferse preguntes.
                   2) Et planteges una hipòtesi.
                   3) Experimentes.
                   4)Analitzes els resultats.
                   5) Extreus una conclusió.

Per fer aquest experiment el professor ens ha donat a cada grup un pot de lacasitos tancat, amb aquest en teniem que formular preguntes i al final, quan obressim el pot hi havia  que compobar si les nostres conclusions son certes o falses.
Ens hem fet moltes preguntes (quants lacasitos tenien els pots, si tots el pots tenien la mateixa quantitat de lacasitos, si en tots el pots hi havien els mateixos colors, si el color del tap té que veure amb el color dels lacasitos que hi ha dins del pot ...)

Una vegada ens hem fet totes aquestes preguntes va arribar l'hora d'obrir el pot, en aquest moment  vam tindre la resposta a totes aquelles preguntes que ens haviem formulat abans i vam arribar a una conclusió, que una màquina a l'atzar es la que  posa els lacasitos en el pot.

Per tant hem aplicat el mètode científic al cas dels lacasitos:

1) Preguntes: si tots els lacasitos tenen escrit el mateix, perqué el tap es de diferent colors ...
2) Hipòtesi: cada grup donava la seva opinió sobre la pregunta formulada.
3) Experimentes: cada grup obria el seu pot.
4) Analitzes: cada grup comproba que els pots no tenien el mateix nombre de lacasitos, que no tenien el mateix nombre de color...
5) Conclusió: doncs a la conclusió a la que hem arribat es que hi ha una màquina que posa els lacasitos a l'atzar i per això no tots els pots eren iguals.

Després ens vam menjar els lacasitos.


                      

Com ho han avaluat?

M'han  avaluat a partir d'un kahoot que hem fet en grups a la classe sobre el mètode cientific, el meu grup a tret un 9 i estic molt contenta amb la meva nota.

Comentarios