RÒBOTICA











Aquest trimestre en l'asignatura de tecnología ens hem separat per grups, un grup ha fet robòtica i l'altre electricitat.  A mi em va tocar el grup de robótica,  i ens vam convertir en petits programadors.

Jo ja sabia una mica de robòtica pel meu germà, ja que a ell li agrada molt, millor dit, moltissim fer aquestes coses, fins i tot, té el mateix robot amb el que hem treballat a clase. Doncs jo només sabia com montar-ho ja que a vegades li ajudava però no sabia progarmar-ho. A robòtica hem aprés a progamar, muntar i desmuntar un robot i un munt de coses molt entretingudes. 

Les activitats que hem fet han estat molt variades, hem fet uns quants reptes en grups i altres individuals, jo anava amb la Sandra i l'Ariadna. Cada dia feiem dos reptes o tres. En que consistien els reptes? doncs com diu el seu nom, és un repte, és a dir, un objectiu que hi ha que superar, aconseguir una finalitat,  i  el profe va ser qui ens donava els reptes. El Cesc ens explicaba lo que havíem de fer i amb un programa anomenat "LEGO mindstorms" que ens vam descarregar a l'ordinador  programavem el nostre robot. 

En primer lloc, com es lógic, van tenir que construir el  nostre robot , per després poder donar-li ordres,  el meu grup van tardar dos dies en construir-lo, al construir el robot el meu grup ens va donar compte que una peça estava mal colocada  i van tenir que començar de nou la nostra construcció.  Quan  van acabar la construcció el van batejar al nostre robot amb el nom "ROVLOXINA".  Cada grup (2-3 companys) una vegada  tenien fet el robot  van utilitzar el programa  per enviar ordres al "cervell" del robot  i que ho compleixi. 

Les qualificacions eren del 10 al 5, la nota més alta era pel grup que acabés primer el repte,  i així successivament .

Ara vaig  a explicar alguns del reptes que hem fet:

En un del reptes havíem d'aconseguir que el robot recorregués el quadrat que havíem marcat a terra amb cinta. 

Després teníem que anar posant  al nostre robot peces noves on vulguesim  i aquestes peces eren les que ara pasaré a explicar.


SENSOR ULTRASÒNIC:  

El repte consistia en instalar un altre sensor, que era el sensor ultrasònic i amb aquest sensor  hem pogut fer alguns reptes com per exemple els següents.

          - El repte va consistir en que quan el sensor detectés  una caixa que havíem construit amb peces de Lego s'havia d'aturar.
            
            Altre repte va consistir en que  quan el sensor ultrasònic detectés un objecte extrany, donarà marxa enrere per evitar el perill que tenia davant.

             - També vam fer un sistema o mecanisme antirobatori similar al de les botigues.

Per donar ordres, quan el profe deia "fins que" teniem que colocar el relotge d'arena. En programacio hi ha una ordre que és "cert o fals", segons les condicions que es donen, poden passar dues coses,  per exemple, mentre el sensor no s'active no passa res i si el sensor s'activa començarà a sonar una alarma, com és el cas del mecanisme antirobatori.

Al nostre robot cada certs temps li afegiem coses com si fossin accessoris, com un detector de moviment, una pala, un sensor tàctil. 


Aqui et deixo dos videos, un de quan vam desmuntar el robot i un altre  que és un video de com era el nostre robot (Rovloxina)




 

 GYRO SENSOR

Com el seu nom indica el girosensor és un sensor digital que detecta el moviment de rotació, com va dir el profe, quan giren el mòbil la pantalla també gira dons aixó passa amb el giro sensor.  El giro sensor ens permet fer moviments i gires per cambiar la seva orientació.

El programa, per defecte del robot, automàticament detectarà el gir, i el podràs utilitzar immediatament. El programa recordarà la direcció inicial del robot. Després pots moure el robot com vulguis ,i quan el parells el sensor gyro l'ajudarà a tornar a la direcció original.





SENSOR DE COLOR

Ho que fa aquest sensor és que quan detecti determinats colors el robot  compleixi l'ordre que l'hem donat, per exemple li podíem dir que quan detecti el color blau s'aturi.

Altre ordre que van tenir que donar al nostre robot la van tenir que buscar a google i va consistir en que el robot seguis el recorregut de les linies de un quadrat amb el seguidor de linies. El robot tenia que seguir una linea marcada a terra. El meu germà em va explicar que el seguidor de linees està compost per un LED infraroig que actua com emisor i un foto transistor que actua com receptor.



PROBES INDIVIDUALS.

A més de les probes i reptes de grup van fer alguns trebals individuals, així van fer un trebal sobre les lleis de la robótica,  sobre la diferència  que hi ha entre una màquina i un robot.

També van fer una proba sobre Frozen, aqui els reptes ens els va posar l'Anna i l'Elsa, les protagonistes de la pel-licula i havíem de ser els més ràpids per obtenir la máxima nota.

I per últim van fer una altre repte utilitzant el nostre mòbil en concret amb una aplicació anomenada LIGHTBOT, el repte era donar ordres diferents, saltar, anar al davant.. per aconseguir tots els nivells.



La meva opinio sobre tots els reptes que hem fet, es que ha sido molt divertit i van aprendre moltes coses de molta actualitat, ja que vivim en un món on la robòtica és essencial i ocupa un lloc mol important en la nostra vida diaria simplificant las tareas en molt ambits, com la medicina, la industria, l'automoció etc. La programació és un món, molt complicat però a la vegada molt interesant i entretingut, que ajuda a superar reptes, no solo reptes profesionals sino també reptes personals, perquè ajuda a superar-nos.

L'asignatura en general, em sembla que és molt divertida,  i la robòtica més, si que és veritat que hi havia vegades que potser havíem tret dos cincs seguits i aixó ens deprimia una mica. Casi totes les notes són en grup, excepte una nota que vam fer com un examen/proba amb un joc de Frozen, et sortia com un patro i havies de fer que la nina pases per damunt del dibuix.
M'ahuria agradat que  els reptes ens haguessim sortit millor, però estic contenta perquè he aprés moltes coses sobre programació a la vegada que juguem amb el nostre robot.
 

Comentarios

  1. uff no es pot ser bo en tot , però ja saps que valoro molt els blogs i la reflexió dons de la feina feta i això si que se't dona molt bé i editar videos també , estan molt adequats, per tant.....

    ResponderEliminar

Publicar un comentario