PROVA INICIAL
COET
Que he après?
He après que aquest any celebrem els 50 anys que fa que l'home ( Neil Armstrong) va arribar a la Lluna, en concret tal gesta va a succeir el 20 de juliol de 1969, i per celebrar una data tant important, el Cesc ens va posar unes proves molt chules, fer un coet de paper, que era la prova inicial, i després fer un coet d'aigua amb ampolles de plàstic.
Per tant, he après a fer un coet de paper amb la tècnica de l'origami o papiroflèxia, es a dir, fer figures de moltes formes, amb paper i sense utilitzar tisores ni pegament, simplement doblegant el paper, aixì podem crear figures que semblan escultures reals.
Tambè he après a fer un coet d'aigua utilitzant ampolles de plàstic, suro, agulles per inflar les rodes de les pilotes, aigua, i altres materiasl per decorar. D'aquesta manera van experimentar amb el sistema d'enlairament del coet.
Com ho he après?
Ho he après de diferents maneres, en primer lloc, per fer el coet de paper (prova inicial) hem practicat dos dies a la classe seguint el vídeo que hi ha a la web de carpetes d'aprenentatge, jo he practicat molts dies a casa i vaig ajudar als meus companys, en segon lloc vam fer un control.
He après a fer el coet d'aigua amb una part teòrica a la classe, en la que el Cesc ens explicava que materials necessitàvem i com ho tenim que fer, i en segon lloc, amb una part pràctica en l'aula taller, que es on vam construir el nostre coet d'aigua. Tambè ens ensenyava amb vídeos que hi ha pujats a la web de carpetes d'aprenentatge. La pràctica ha sigut la millor manera d'aprendre, per això explicaré com he fet els dos coets. Las clases han sigut molt divertides i entretingudes.
He après a fer el coet d'aigua amb una part teòrica a la classe, en la que el Cesc ens explicava que materials necessitàvem i com ho tenim que fer, i en segon lloc, amb una part pràctica en l'aula taller, que es on vam construir el nostre coet d'aigua. Tambè ens ensenyava amb vídeos que hi ha pujats a la web de carpetes d'aprenentatge. La pràctica ha sigut la millor manera d'aprendre, per això explicaré com he fet els dos coets. Las clases han sigut molt divertides i entretingudes.
COET DE PAPER:
Per fer aquest coet el Cesc ens donava un foli que teniem que retallar amb forma de quadrat, i després, amb les instruccions que ens donava un vídeo, teniem que fer un coet d'origami /papiroflèxia, però únicament doblegant el paper. L'únic material necesari era el paper i les nostres mans, però la part de pasar un foli rectangular a un foli quadrat ho podiem fer amb les mans o amb les tisores, jo ho vaig fer amb les tisores i sense mirar el vídeo.
Aquesta prova inicial va ser molt entretinguda.
Aquesta prova inicial va ser molt entretinguda.
COET D'AIGUA:
Per fer aquest coet d'aigua els materials que vam necesitar van ser dues ampolles d'aigua/refresc, un tap de suro, unes balbules i una agulla per inflar les pilotes de bàsquet o de futbol, i per últim materials extres per decorar. No podem oblidar que perquè funcioni el nostre experiment necesitarem aigua i una bomba d'inflar les rodes de les bicis o d'inflar pilotes.
Els passos a seguir per consstruir el nostre coet d'aigua són els seguents:
1) Vam tallar les ampolles de refresc a mida perquè encaixin una amb l'altre.
2) Vam agafar el tapò de suro que encaix en l'ampolla d'aigua i li vam fer un forat per poder meter l'agulla d'inflar.
3)Vam unir les dues meitats de les ampolles amb silicona calenta i celo.
4) Vam decorar el nostre coet amb pintura de color groc i lila, la part de dalt la vam fer amb goma eva, fins i tot li vam fer una base que la vam decorar amb estrelles platejades i dorades i li vam posar uns astronautes.
5)Per últim la vam omplir d'aigua i li vam posar el tap de suro amb la agulla.
Vam provar que tots el coets funcionessin iper això vam anar al pati a provar-los, malauradament el nostre no va funcionar, però ens va agradar molt fer-lo, i jo penso que es un experiment molt interesant i molt divertit.
Com m'han avaluat?
Primer de tot m'han avaluat amb el interès mostrat al portar una capsa de sabates on posar els projectes que farem en la asignatura de tecnologia, també amb una prova inicial que hem fet a la classe que va consistir en construir el nostre coet de paper, el Cesc em va valorar la qualitat del treball, a mi el coet em va quedar perfecte ja que vaig practicar a casa moltes vegades i per això el Cesc em va posar la màxima nota. També m'ha avaluat amb el coet d'aigua que vam fer en grup, i per últim amb l'interès mostrat a classe.
Yo estic molt contenta amb la nota que el Cesc m'ha posat, tant per portar la capsa, com amb la nota del coet de paper. Em va posar un 10 en el coet.
uff que guay , sense paraules. l'únic que et puc criticar és que em falta el video
ResponderEliminar